9 Ocak 2009 Cuma

ALIN SİZE "HOMOFOBİ"

DEDİKODUCU KIZ'I SEVİYORUZ yazımı okuyan bazı arkadaşlarım "homofobik" olduğumu söylemişler aşağıdaki paragraf yüzünden:
"Uyuşturucu ve bol alkol kullanımı, pahalı giysiler, kürtaj, ateşli sex'in olduğu dizilere başta Nip/Tuck ve Six Feet Under gibi diziler sağolsun alışmaya başladık. Dizideki asıl şok bütün bu bahsedilenleri lise çağındaki gençlerin tecrübe etmesi.Buna bir de son bölümlerde ortaya çıkan 14-15 yaşındaki gençlerin eşcinselliği de eklenince GG iyice çığrından çıkıyor mu ne? Ekranda binbir entrika ve yanlışın olduğunu görüyor..."

Burada eşcinselliği "yanlış" olarak nitelendirdiğim sanılmış halbuki yanlış olarak nitelendirilen üstteki diğer konulardı. "Küçük yaştakilerin uyuşturucu kullanması", "ateşli seks'e teşvik edilmesi", kürtaj yaptırması" gibi konular. Hadi ben bu yazıda cümleleri arka arkaya dizerken yanlış bir sıra kullandım diyelim, bütün blogdaki her yazı eşcinsellerle ilgili eşcinselleri savunan yazılar. Onu da mı görmekte zorlandın canım arkadaşım? Herhalde bir yorum yaparak kendini öne atmak isteyen biri idi. Öylelerine de saygı duyuyorum :)

Her fikre her yoruma açığım. Tüm yazılar yoruma açık ve kimsenin adını lekelemek olmadıkça hiçbir yorumu silmeyeceğim. İstediği yorumu yazabilir herkes.

Bu blog eşcinsel olduğunu kabul eden ve bununla sorunu olmayan biri tarafından yazılmaktadır.
Bu yazıda öyle bir amaç yoktu ama gerektiğinde herkesi eleştirdiğimiz gibi kendimizi de eleştirmeliyiz. Bu "homofobi" anlamına gelmemeli.

Peki yazılarda "homofobi" nasıl mı olur? Ben size bugünkü Hürriyet Kelebek'ten Cengiz Semercioğlu beyin yazısından örnek vereyim mesela:

Cengiz SEMERCİOĞLU csemercioglu@hurriyet.com.tr 09/01/2008
"...Diyelim bir roman yazıyorum, içinde bir katil var ve o karakter kitabın bir yerinde şöyle şeyler söylüyor;
"Adam öldürmek bir kadınla sevişmek gibidir, bıçak soğuk da olsa vücuda girdiğinde sıcaklığı ve ıslaklığı hissedersin"...
Buradan hareketle benim katil ya da sapık olduğum söylenebilir mi?
O zaman Testere serisini yazan senaristlerin hepsinin birer Jigsaw'a dönüşmesi gerekmiyor mu?...
Ya da bir kitapta bir gayin ağzından eşcinselliğe övgüler düzsem, gay damgası mı yiyeceğim?...
Üçkağıtçı...
Hain...
Tecavüzcü...."

Noktasına virgülüne dokunmadan koydum. Bu konuda başka da yorum yapmıyorum.

Yazının tamamı için:
http://www.hurriyet.com.tr/magazin/yazarlar/10736553.asp?yazarid=105


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder